fbpx
<

Geef om katholieke journalistiek

doneer
Nieuws

Paginagrote krantenadvertentie Kees van der Staaij (SGP) over liefde en trouw

KN Redactie 21 juni 2016
image
Een deel van de paginagrote advertentie die Kees van der Staaij in de ochtendkranten plaatste.

SGP-leider Kees van der Staaij heeft vandaag in de ochtendkranten een paginagrote advertentie geplaatst over liefde en trouw.

Volgens Van der Staaij is het “tijd voor een mooier verhaal” over liefde en trouw en ligt de tijd “van het drammerige ‘alles moet kunnen'”, “wel achter ons”.

‘Dat je er bent voor je kinderen’

De SGP-leider vraagt in zijn open brief aan de lezers van de ochtendkranten of zij ook vinden “dat liefde en trouw heel belangrijk zijn”.

“Dat je elkaar liefhebt, en dus niet bedriegt? Dat je er bent voor je kinderen?”, vraagt Van der Staaij.

‘Je bedriegt je geliefde niet’

“Veel mensen in Nederland vinden dat”, vervolgt hij.

“En zij proberen, zo goed en zo kwaad als het gaat, hun kinderen positief op te voeden. De waarde van trouw door te geven. Kinderen zuinig te laten zijn op hun lichaam en seksualiteit. Je kleedt je niet zomaar uit voor de webcam. Je geeft je lichaam niet zomaar weg. Je bedriegt je geliefde niet.”

‘Wie is hierbij gebaat?’

De SGP-leider stelt dat “allerlei seks- en overspelreclames, of dat nou op billboards langs de openbare weg is of ergens anders”, haaks staan “op wat veel ouders en andere opvoeders aan hun kinderen willen overbrengen”.

“Wie is hierbij gebaat?”, vraagt Van der Staaij in de open brief.

‘Mooier verhaal’

“Alleen de aanbieders die daar grof geld mee verdienen. Zij verdienen aan seks zonder liefde. En soms zelfs aan het kapotmaken van relaties”, aldus de SGP-leider.

Volgens hem is de tijd “van het drammerige ‘alles moet kunnen'” voorbij, en is het tijd “voor een mooier verhaal”.

‘Verrast’

Van der Staaij schrijft dat het hem elke keer “verrast” hoe breed zijn boodschap over liefde en trouw “tegenwoordig weerklank vindt”.

Tot slot vraagt de SGP-leiders aan de lezers of ze eens willen nadenken over hoe zij of hun organisaties kunnen bijdragen “aan een positief geluid over liefde en seksualiteit”.

De open brief als paginagrote advertentie in de ochtendkranten maakt deel uit van de campagne ikgavoortrouw.nl, waarin liefde en trouw centraal staan. (KN)